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NOUVEAU  RECORD DU MONDE OFFICIEUX avec LA CHIRON 340 

Le 26 octobre 2001 un vol incroyable a été fait avec un PPC et la CHIRON 340 en Hongrie/Europe.
Un pilote russe du jung PPC ayant juste  fini sa formation est monté jusqu'à 5.661 mètres/18.870 pieds au-dessus de niveau de la mer en 58 minutes, ce qui est extraordinaire ! C'est  le nouveau record officieux d'altitude  avec un paramoteur . De toute façon, félicitations au pilote !

Moteur: Rotax 582 DCDI Mod. 99, standard equipped

Voile: CHIRON 340

Pilote: Ruslan A. Grytsaylo

LANCEMENT DE LA NOUVELLE PETITE CHIRON

La nouvelle aile de taille plus petite  - la CHIRON 310 - est disponible  sur le marché maintenant. Développé particulièrement pour le Chariot monoplace, aussi bien que pour les chariots biplaces légers. 
Les excellentes disposition de la CHIRON 340 en termes de stabilité et performance pouvait être appliquées sur la CHIRON 310 avec une maniabilité et un comportement plus faciles. Dorénavent, les également les pilotes de chariot monoplace peuvent bénéficier d'une conception de voile de Paramoteur la plus moderne ! Alors en vol avec la nouvelle CHIRON 310!"

Vol incroyable d'Israël vers  Chypre avec la CHIRON !

265 kilomètres avec un chariot paramoteur  au dessus de la Méditerranée

Haim RAVE, pilote amateur mais avec une grande  expérience du parapente, du paramoteur  et de l'ULM
a accompli un vol de la ville Haïfa en Israël à la ville Larnaka en Chypre et  retour.  256 kilomètres au-dessus de mer méditerranéenne avec un chariot paramoteur.

L'idée pour le vol vers la Chypre s'est cristallisée dans  l'esprit de Haim  au cours de ces dernières années. Quand le PPC fait par Buckeye est apparu sur le marché,  Haim  RAVE  s'est rendu compte  de la possibilité de réalisé son objectif. De plus, la recherche détaillée a indiqué les modifications techniques cruciales  exigées  pour permettre la  réussite  de cette opération.

L'Aile

Le PPC a été livré par le  fabricant  équipé d'une Aile rectangulaire. La vitesse originale  de la voile  était limitée à 48 Km/h quand le PPC est entièrement chargé, et avec une faible manoeuvrabilité. Haim étant éprouvé avec les diverses configurations de voiles s'est rendu compte qu'une voile elliptique moderne fournirait la solution souhaitable. Par conséquent, il a approché SYCON-AIRCRAFT pour lui fournir la nouvelle CHIRON, pensant que cette aile lui fournirait les caractéristiques désirées. En examinant l'aile, il a réalisé une vitesse d'air de 58 Km/h une fois entièrement chargé, tout  cela ave une excellente manoeuvrabilité. Cette voile elliptique au rendement plus élevé s'est traduit par 20% d'économie de carburant.

Le Moteur

La plus part  des PPC sont équipée du moteur l deux temps éger Rotax 582 . Cependant, ce moteur léger  consomme beaucoup et pour un long vol, le poids combiné du moteur et du carburant n'ont pas fourni la solution désirée. Le moteur à quatre temps Rotax 912 a été fourni par le représentant  américain en Israel ne  nécessite seulement 45 litres de carburant en air calme, et 80 litres avec vent  de face de 25 Km/h quand la vitesse de PPC est  de seulement 33 Km/h. En conséquence avec les marges de sécurité, 110 litres de carburant ont été emportés par le PPC dans un jerrican en plastique qui a remplacé le siège du passager.

Sécurité

Flottaison :  Haim a contacté la société des Tissu-Fibres fédérales (FFF) de Lowell  dans le Massachusetts pour développer un dispositif léger de flottaison qui permettra au Chariot de flotter sans risque sur l'eau. FFF a développé trois cylindres tubulaires sans couture de tissu et le système de gonflement offrant les normes de sécurité désirées. Deux des cylindres sans couture vides et pliés de tissu ont été attachés et arrimés le long de l'armature horizontale du chariot et  sous le moteur. L'essai du système en configuration a prouvé que les trois cylindres déployés étaient entièrement gonflés en 20 secondes.

Navigation:

The PPC was equipped with two Global Positioning Systems (GPS) , and a third GPS in a water tight packaged stowed in pilot coverall pocket.

Communication:

Three communication systems were used. Two VHF AM and one VFH FM in addition to the cellular phone. All the communications were interfaced to a single switch box, enabling the pilot to select the desired system during the flight.

Search and Rescue:

To assure an emergency search and rescue, two twin-engine airplanes, and one high speed boat were drafted. The airplanes planed to take off from Tel-Aviv and Haifa airports about an hour before the scheduled arrival to Cyprus, and on the return flight to take off from Larnaka Airport an hour before the scheduled arrival to Haifa. The 35 Km/h speed boat was scheduled to wait in the flight path about 50 Km from the shore line, and start the sail toward the destination port as the PPC take off. According to the calculations, a meeting would occur in about three hours.

Others:

Personal inflatable devise, pyrotechnic flares, a water tight packaged hand held radio, water bottles and food were attached with a strings and stowed in the pilot coverall pockets. Tying all the small items is important to avoid not only loss, but suction through the propeller…
The gross weight of the PPC with the pilot reached 440 kg, a load that the canopy was designed to support. A series of test flights were conducted, initially short flight, and ultimately a 6 hours flight. All the systems and the pilot personal needs were tested during those flights. All the technical preparations performed by Haim Rave, and his volunteered friends. Authorizations for the international flight of the unconventional aircraft at low altitude up to 3000 ft was granted both from the Israel and the Cyprus authorities.

The Flight:

The flight from Haifa in Israel took place on May 12 2000 and the return flight on the following day. Haim left his home at 0300, trailing the PPC, and arrived to Haifa Airport at 0400. The press and photographers arrived at 0600 to cover the event. At 0630 the tower was open and Haim took off at 0700. A frind with an Ultralight flew by to the shore line, and a helicopter with the camera crew from the newspaper Yediot-Aharonot circled around to get a clear shot. Direct radio contact with the boat could not be establish, but the boat got the go ahead from the Haifa air-traffic controller. The uneventful flight at 1000 ft continued at 58 Km/h followed the GPS flight path, undisturbed by the drifting illusion created by sea wave motion. Radio contact with the powerboat was soon established, and maintained up to 30 min prior to arrival. The major communication load proved to be the cellular phone. While over the open water at a 1000 ft altitude, the cellular phone kept ringing up to 90 Km from the Cyprus shore, and many friends called in to chat, along with a live interview with a radio station. After about two hours, visual contact was made with the boat, and Haim descend to sea level, while circling the boat, bombarding the crew with candies. Soon after regaining this 1000 ft altitude, the port city of Larnaka appeared on the horizons, and contact was established with the air traffic controller and the Larnaka airport tower. After a short holding time, landing permission was granted, and it was difficult to convince the tower that the strange craft is going to land directly in the final parking spot. Press and photographers that waited reported to the local press about the PPC which is not known locally. Clearing the Airport proved to be difficult as the authorities could not make out their mind of how to record the unconventional flight. In the interim, the two search and rescue airplane and the boat arrived, and all got together for lunch in a beach restaurant for trading stories and experiences. The following morning and after a slight delay, as the local authorities still did not knew how to register the flight and what fee to charge, the flight took off. Due to low clouds Haim climbed to 2700 ft, where the prevailing 10 Km/h wind brought the PPC to a ground speed of about70 Km/h. The meeting with the boat occurred early, but when Haim attempted to descend, he found the air cold and unstable, and decided to keep his altitude. After about three and a half hours he arrived to Haifa, establish contact with air traffic control, flowed by the tower to an eventless landing. A warm welcome from his frinds and followed with a sort meeting with the waiting press reporters.

In Closing:

The detailed preparations followed by the series of test flights confirmed that a PPC distance flight over the water is possible, similar to certified airplanes. The available fuel and the high performance of the canopy enabled 13 to 14 hours flight, and a windless distance of 900 Km.

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